8 تکنیک برتر بازاریابی
- تبلیغات متفاوت نسبت به رقبا
توجه کنید که رقبای شما نیز در بحث بازاریابی فعالیتی را خواهند داشت و در اینجا، متفاوت بودن و عملکرد صحیح در بازاریابی، شما را چند گام از رقبایتان پیش خواهد انداخت. پس حتماً به دنبال یک ایده خلاقانه در بازاریابی باشید.
- ارائه تخفیفات برای محصولات
یکی از تکنیکهای بسیار مهم و اصولی در جذب مشتری، ارائه تخفیف بر روی محصولات است. بهصورت کلی تخفیفات میتوانند واقعی یا تصنعی باشند. در تخفیفات تصنعی، برخی فروشگاه ها، قیمت را کمی بالاتر درج میکنند و با ارائه تخفیف، محصول خود را به قیمت واقعی می فروشند. اما توصیه میشود تا چنین کاری را هرگز انجام ندهید زیرا در این صورت، بهمرور زمان مشتریان خود را از دست خواهید داد.
- قهرمان سازی از مدیران شرکت
معمولاً یکی از روش های بازاریابی مدرن که به تازگی نیز باب شده است، قهرمان سازی از تأسیس کننده شرکت است. بهاین صورت که با ساختن یک داستان قهرمانانه و تلاش مدیر برند، سعی میکنند تا برند را در اذهان عمومی بسیار خوب جلوه دهند تا میزان فروش شرکت افزایش پیدا کند.
- ایجاد راههای ارتباطی با مشتری
یکی از تکنیکهای طلایی دیگر در بحث بازاریابی، ایجاد ارتباط بین مشتری با شرکت است. به این صورت که با پاسخ دادن به نظرات مشتریان در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر و سایر اپلیکیشن های مشتری مدار، گام بزرگی در موفقیت بردارید.
- از تفاوتهای خود با رقبا صحبت کنید
- طراحی محتوای ارزشمند در وبلاگها و شبکههای اجتماعی
- ایجاد قرعهکشی و اهدای هدایای ارزشمند به مشتریان
- برگزاری مسابقات در شبکه های اجتماعی
بازاریابی شامل چه فعالیت هایی می شود؟
- پرسنال برندینگ ( Personal Branding ):
یکی از بخشهای بسیار مهم در مارکتینگ، برندسازی برای افراد مشهور است. مارکتینگ تنها برای مبحث محصولات خلاصه نمیشود و برای افراد مشهور نیز بسیار کاربردی است. میتوان گفت که افراد مشهور با برندسازی در شبکههای اجتماعی، آنقدر معروف میشوند که برای انجام فعالیتهای هنرمندانه، دستمزد بسیار بالایی را دریافت کنند. برای مثال بازاریابی در زمینه برند سازی، میشل اوباما توانسته است تا به فرد مهمی در نویسندگی تبدیل شود.
- گردشگری:
درواقع، صنعت گردشگری، یکی دیگر از بخشهای مهمی است که برای بقا به مارکتینگ نیاز دارد. در واقع، اکثر کشورهای جوان، سعی دارند تا با استفاده از یک تعریف بازاریابی قوی، افراد را از بقیه کشورهای جهان، به سرزمین خود بکشانند و از این راه کسب درآمد کنند. بهطور مثال: دبی، توانسته تا از بیارزشترین مکان دنیا یعنی ریگها و بیابانها، با ساخت مکانهای گردشگری و ساختمانهای بلند، از تعریف مارکتینگ، به بهترین نحو ممکن بهرهبرداری کند.
- محصولات و کالاها:
همانطور که میدانید، سادهترین بخش در بازاریابی نیز به مارکتینگ کالا یا محصولات برمیگردد. بر همین اساس نیز، تعریف بازاریابی چیست؟ از محصولات و کالاها استارت خورد و به سایر صنایع و بخشها نیز منتقل شد.
- ایدههای خلاقانه:
یکی از دلایل اصلی ظهور ایدههای خلاقانه، مارکتینگ است. با به وجود آمدن هر یک از روشهای بازاریابی، درواقع ایدهای کلید خورده است و در همین راستا نیز مارکتینگ در خلق ایده نیز موفق بوده است.
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0